Translate

måndag, oktober 22, 2007

tisdag-onsdag-torsdag...


... sedan smäller det. DÅ sitter jag på en Boeing 737 till Newark, New Jersey och sedan vidare till Cleveland, Ohio. Jag kommer få massa äventyr, Rock-and-Roll Hall of fame, Afro-American museum och Motown museet i Detroit, Michigan också.

Jag kommer att möta människor i sin vardag i det stora landet i väster, jag kommer få möta dem på gudstjänst och få vara med på bönegrupper, workshops och få sjunga på en high-school och ett universitet. Jag kommer att få möta kvinnor som snart ska släppas tillbaka till samhället efter avklarade fängelsestraff. Det kommer att bli fantastiskt att få uppleva så enkla saker som att äta på en Diner en äkta pannkaksfrukost, testa Wendy's och Domino's, friterad kyckling och se om man får i sig en Big Gulp (knappast troligt), testa amerikanskt kaffe - är det verkligen så illa?, köpa ny gospelmusik och noter.

Jag ser fram emot det - kanske märks, hrrm - och allt annat jag inte har en aning om som kommer hända under resan.



Som singel kan man ju bara önska att man träffar någon däröver *fniss*

Inga kommentarer: