Translate

söndag, januari 06, 2008

Lite funderingar....

Jag har nu lyckats gå ned fem kilo efter tre månader och det kan låta lamt kanske men min övervikt tog lååååång tid att skapa så min filosofi är att det får ta låååång tid att gå ned dem. Kanske vikten blir lättare att få ned och att hålla om man går ned lite i taget och gör sig av med en dålig vana i taget? Kanske men just nu känns det rätt. Barnen har åkt iväg till sin pappa mellan jul och nyår och kommer hem ikväll. Jag märker att jag äter mindre nu och jag äter på fasta tider och nyttigare. Frågan är - hur skall jag göra för att hålla det? Barnen äter ju inte gärna så jättenyttigt - Johanna kanske men inte Jesper som dööör utan minst ett halvkilo fett om dagen - skall tilläggas att han är smal som en sticka och jag överdrev en smula med fettmängden men.... hellre fett än magert för honom. Jag kan också äta fett det är okay men jag vill inte ha hans mängder... Jag har också sett att vi dricker mycket läsk i hushållet igen.... inte bra - ska köpa Sodsastream den här månaden så kan vi dricka kolsyrat vatten istället det är mycket godare.

Sedan har jag äntligen beställt en sån där skidmaskin man kan hålla balansen på ni vet - Orbitrek Platinum - då kan jag träna varje dag... Bara dra igång skön musik och sätta fart. Flåsa utan att behöva vara rädd att någon hör. Jag inbillar mig ju att folk då tänker att - tjockisen flåsar ju bara för hon är så fet att hon alls orkar röra sig... knäppt är ordet. Ska bli skönt att slippa den stressen.

Men tänker fortfarande gå på gymmet eftersom det alltid är bra att utmana sina rädslor. Dessutom är Helex trevligt tro inget annat men mina rädslor är mina och jag utmanar dem gärna.

//Viktkämparmamman

Inga kommentarer: