Translate

lördag, januari 19, 2008

Svårt att hitta sin nästa man i livet....


Har varit singel från och till sedan skilsmässan för åtta år sedan. Mest till om jag ska vara ärlig. Några förhållanden har jag ju haft men det är svårt när man insett att krogen är tämligen värdelös för att det man söker inte finns där. Då har jag hamnat i nätdejting träsket och det har både för och nackdelar som allt annat. Fördelarna är ju att man kan börja mer tryggt och skapa en kontakt med personen i lugn och ro innan man går på bio eller restaurang. Man hinner då ofta skapa sig en bild om den personen som ofta stämmer men lika ofta stämmer den inte. Så som singel och som sökande efter en ny man i sitt liv så är det som att gå fram genom en snårig skog. Det finns ju folk som hittar rätt - det är sant. Problemet är bara att många män skriver fina presentationer om att de söker det och det, tycker man att man passar in på deras beskrivning och sänder ett svar så kommer det fram att de nog inte vet vad de vill egentligen.

Jag har träffat några efter en nätkontakt några gånger har det mynnat ut i ett förhållande och andra gånger har det blivit bara en träff....jaja!

Såg nu att Carola varit på en av sidorna där jag finns www.7ehimlen.com och om en sån som hon får nobben ska jag nog känna mig rätt okej ändå. Hon är ju vacker, begåvad och framgångsrik och lyckas ändå inte. Men jag har en teori där - många är livrädda för kristna kvinnor - jag ska bara säga det jag är kristen och inte ett dugg farlig - jag kastar mig inte omkull, talar högt i tungor eller säger prisa Gud högt hela tiden.

Det som nog smäller högst är nog risken att behöva vara med en stark kvinna för män är roliga de för dem ska vi kvinnor vara:

Oskuld när vi gifter oss, en slampa i sängern, tjäna mycket pengar (dock ej mer än mannen), hushållerska och vara slående vackra medan vi föder dem många barn eller hellre inte vill ha några egna.

Medan männen har oss som allt detta ska de inte behöva göra något annat än att kolla sport, porr och bilar på tv?? eller?

Som tur är så har mycket förändrats - numer så vill kvinnor inte ha en man till vilket pris som helst - jag är en av dem. Jag är mycket noggrann med den man som jag ger mitt intresse - han måste uppfylla många egenskaper, jag vill också vara attraherad av honom. Däremot spelar inte inkomst någon större roll men han får gärna vara bildad så vi kan ha intressanta diskussioner där jag kan lära mig mycket.

Jag vill bli behandlad med respekt för min person, kärlek och ett öppet sinnelag.

//tänkmamman

Inga kommentarer: