Translate

måndag, mars 10, 2008

Först av allt vill jag bara säga....


... vilket fantastiskt skitväder idag!


Sedan vill jag bara meddela att jag sovit jättegott inatt nu när Johanna är hemma. Känns lite tryggare när man har kontroll igen. Tro inte att hon far illa hos pappan - tvärtom - det är bara det att jag inte ser och vet allt. Hönsmamma är den kliniska beteckningen på mitt problem tror jag.


Hönsmamma - mother hen= jag. Fast jag måste säga att jag inte lider av min diagnos. Jag tycker om att vara omhändertagande, kärleksfull och fostrande. Jag har också den stora förmånen att kunna vara det för andras barn också, det är en egenskap jag tycker om hos mig själv. Johanna har en bästa kompis som heter Maria som är adopterad från Colombia. Hon är den sötaste, roligaste och underbaraste lilla människa du kan tänka dig.


Hon har jättebra adoptivföräldrar ingen tvekan om det - men jag brukar säga det till henne att hon är min andra dotter. Det är absolut inget synd om henne på något vis utan det är bara ett sätt att uttrycka min kärlek för henne som Johannas bästa kompis. Jag tror hon uppskattar det - sedan är hon också min langare. Hon veeet att jag älskar White Chicks med The Wayan's brothers - så den tar hon med sig när hon kommer och sover över. Hihihi! Snäll va?


Jag såg nog att ni drog efter andan när jag sa att hon var min langare - japp det är hon - av dvd film!


Undrar om man ska köra Harry Potter maraton eller Sagan om Ringen maraton idag för att slippa sura över det regniga, kalla och hala eländet utomhus?


Lär bli en del bloggar idag.


//hönsmamman

Inga kommentarer: