Translate

tisdag, mars 04, 2008

Hips & Curves



Klicka på rubriken så länkas du till Hips & Curves

Jag bara undrar en sak eller ett par förresten. För det första för oss som inte för vårt liv skulle komma i strl 36 under pistolhot i det här landet, varför finns inte såna här schyssta underkläder att få tag i här?

Det här är det stora landet i väster och ja, de levererar till Europa och Sverige det har jag kollat.

De har så vackra korsetter, bh:ar och småtrosor. De har också lite skor och strumpor till. Så tjejer - fram för kurvor och skönhet - var stolta för den ni är.

Jag tycker om mig själv som jag är egentligen men för att kunna hitta de kläder jag vill ha måste jag ned minst 20 kg i vikt.

Återigen; Varför diskrimineras vi i samhället? Varför finns inte snygga kläder att få tag i HÄR?

Jag har sett ut ett par riktigt snygga baggyjeans med vita sömmar och resår i bensluten på Vero Moda - problemet är dock att de bara går till strl.42 - Det gååår inte! Jag blir såååå sur - de är så snygga att jag smäller av men de tänker inte ens på oss tjejer som drar större storlekar där.

Gina Tricot - där är det samma problem - varför finns inte de kläder jag vill ha där i min storlek heller? Hallå! Jag drar strl.48 det är en normalstorlek idag!!

Jag är så heligt trött - det blir bojkott om inget görs snart - dags att klädföretagen inser vilken potential det finns i oss som kunder. Jag kräver att företagen tar sig en funderare och shapar upp sig här. Jag har pengar som hjälper även dem i sin företagsutveckling.

Det finns bara en kedja i Sverige som åtminstone försöker och det är danska Zizzi - problemet är bara att deras priser ligger lite för högt för mig. Dessutom är kläderna inte riktigt min stil. Jag kräver att få klä mig trendigt för jag är en snygg, stor kvinna!!!

SKÄRPNING!!

//argmamman

Inga kommentarer: