Translate

måndag, mars 17, 2008

HJÄLP!


Jag behöver barnvisor med rörelser till.

Jag har varit ledare för Kyrkis på Hagakyrkan i Sundsvall ett tag nu och känner mig redo att utöka repertoaren - kan någon hjälpa mig med rörelser till t ex Hoppe Hare. Jag har försökt att hitta rörelser till den på nätet men har inte lyckats något vidare. Däremot har jag hittat en massa sånger som jag glömt att jag kunde det var jättekul. Jag är ju en glad amatör och inte förskollärare med massa bra kunskap. Tips är också välkomna - jag vill bli bättre för "mina mammor, pappor, barn och far- och morföräldrar" är bäst och jag vill bli bättre för att kunna ge dem mer.

Snälla, jag blir jätteglad för all hjälp. Mejla till : hattagospel@gmail.com så blir jag jätteglad och tacksam för just DIN hjälp.

Tackar allra ödmjukast för hjälpen i förskott.

//kyrkisledarmamman

1 kommentar:

Supermamsen Green World sa...

Hoppe hoppe hare satt och mumsa bär
Klappa sig på magen det var gott det här
Fram smög räven tänkte haren ta
hoppe hoppe hare skutade så bra

Skuttar in i skogen bakom mossig sten
stannar han och vilar sina trötta ben
ugglan flyger tyst ifrån sitt bo
stackars hoppe hare aldrig får han ro.

Rörelserna är ju det som haren gör "det som sången beskriver