Translate

torsdag, mars 06, 2008

sitter och njuter med en kopp kaffe....



Funderar över vilka mina drömmar och mål är. Jag har inga stora mål men jag har några små. Mina drömmar kretsar mycket runt min familj och såklart mycket om mig själv. Min starkaste dröm och önskan som jag har just nu är ju att jag längtar efter Honom. Jag är kär just nu det vet ju ni som läst min blogg ett tag - det är både härligt och skrämmande. Talade med en väninna för ett tag sedan och hon sa att man bara blir kräsnare med åldern. Det värsta är att jag tror att hon har rätt. Jag har varit singel i snart sju år - njaa, inte helt jag har haft några kortare sejourer med män som i o f sig har varit intressanta, sett bra ut och varit bra på många sätt. Problemet har dock varit att de har haft för många egna problem så de inte har kunnat vara ett stöd för mig i mitt liv. När vi just då har varit tillsammans så har Johanna varit svårt sjuk med extra svåra skov t ex och jag har då bara behövt lite extra omtanke och kärlek just då. Tyvärr har de inte kunnat hjälpa mig då utan de har istället krävt mer av mig i en situation där jag verkligen har varit en mor som koncentrerar sig på sitt sjuka barn. För en man i mitt liv måste förstå att barnen kommer i första hand - sedan kommer han - sist jag. Det är det som är dealen. No more, no less.

Kräsen ja, jo så är det nog. Tittar man på de få män jag BLIR intreserad av är de antingen idrottsmän eller ser bra ut. Inget att hymla med där så är det. Hur jag kan tro att jag ska kunna få en sådan man? Lätt, jag är en så himla bra person som kommer stödja hemifrån om det är en idrottsman - ser han bra ut, härligt, det gör jag också.

Idag är solen alldeles fantastisk ute och det är varmt och skönt. Tänker ta ut hundarna på en extra promenad och bara njuta. Jag längtar efter att få ta fram min cykel och att använda den för att ta mig fram och tillbaka de 11 km enkel till stan. Det är superbra för att gå ned i vikt och känna sig vältränad. Min gröna snygga cykel med 21 vxl som det står Ego hälsostudio på.

Livet är underbart och alldeles för härligt för att kastas bort på; could've - should've - would's! För att citera Sister Act 2. Lev livet idag och njut av den fina lilla solstrålen som prickar dina fina växter i fönstret, gläds åt alla tusen nyanser i din dotters hår som solen lockar fram, känn glädjen när du drar in din mans doft av cologne och hans hud.

Njut i varje ögonblick så kan du aldrig säga;- Jag borde njutit av livet mer, när du blir gammal.

Ut i solen nu vänner!

//mysmamman

1 kommentar:

Fettoklubben sa...

Kör på bara så ska du se att om du växer själsligt så mycket som du gjort detta år ..Hur grym skall du inte vara nästa år då ?

Du är så himla gullig och jag hoppats du får en karl som kan fatta det "