Translate

torsdag, april 10, 2008

Olympus E-510



Jag har önskat mig en systemkamera i rätt så många år nu och i maj så blir det av. Då ska jag beställa denna nybörjar kamera från Pixmania.com. Jag väljer att beställa därifrån för att jag tycker att de har mest prisvärda paket som man kan få bra rabatt på. En digital systemkamera måste man ju köpa ett memorystick till och en väska måste man ju ha för att skydda kameran mot damm och stötar när den inte används.

Det är så härligt nu när jag valt bort att ha bil så har jag råd att lägga pengar på sånt här istället. Det är mycket roligare än att köpa motorolja för 500 kronor och vinterdäck för 5 000 kronor tycker jag.

Dessutom innebär det ju att Johanna får den andra digitalkameran (kompakt) så hon kan filma och ta egna bilder också. Det kommer bil kul nu när vi ska åka till Teneriffa i sommar. Kul att se vilka motiv hon väljer och vilka jag tar. Vi kommer komplettera varandra fint tror jag.

//gladmamman

Inga kommentarer: