Translate

tisdag, april 15, 2008

Södertälje Kings - Sundsvall Dragons semifinalmatch 2


Södertälje Kings - Sundsvall Dragons: 94-97


Efter ännu en nervpirrande match med favoritdrakarna som lyckas ta ner motståndet i Täljehallen. Matchen var väl inte en match i drakarnas smak eftersom de fick spela en basket som de inte kunde driva som de ville.


Alex Wesby var helt fantastisk och gjorde 38 poäng, Srdan Subotic som var säker på att sänka sina treor och AJ Guyton som lyste klart med sitt spel bitvis. Det lyser igenom hans NBA erfarenhet rätt vad det är - sedan är det som glöden falnar och han blir en medelspelare igen.


Än en gång lyckas man få fouler på drakarnas största spelare Joakim Kjellbom och Pero Vasiljevic. Några fouler var helt odiskutabla medan man undrar över t ex Peros sista foul då den var lite väl hårt dömd.


Jag har sällan suttit och skrikit så framför datorn som nu och jag är tacksam att man lyckades avgöra i slutsekunderna så att vi slapp en förlängning. För vems skull? För min ... mitt hjärta hade nog inte pallat mer spänning tror jag.


Än en gång visar Sundsvall Dragons att de är laget som har rutinen och viljan. Det står nu 2 - 0 i matcher mot Södertälje Kings.


Jag saknade Mikael Palm i spelet ikväll men det såg ut som han var lindad på hö fotled och vi får verkligen hoppas att han blir bättre snart då han är en viktig spelare i laget. Adam Alexander var tryggheten själv i matchen och Per Hultman-Boye var som en geting på planen - snabb och ilsk och ivägen för Södertälje Kings hela tiden.


Jag är stolt över drakarna och efter det här så känns en finalserie inte alls omöjlig om än vägen dit kommer bli tuff.


GO DRAGONS!


//Basketmamman

Inga kommentarer: