Translate

onsdag, maj 28, 2008

Nagelvård och tips!


Klicka på rubriken för att komma till www.bodyforum.se där jag hämtat informationen.

Våra händer är det första vi ger av oss vid mötet med nya människor. De flesta av oss vill ge ett gott intryck och däri ligger skötsel och vård av våra händer och naglar.

Våra händer är det första vi ger av oss vid mötet med nya människor. De flesta av oss vill ge ett gott intryck och däri ligger skötsel och vård av våra händer och naglar.

I dagens utseendefokuserade samhälle har nagelindustrin slagit rot ordentligt och växer sig allt större hela tiden. Med det följer en svårnavigerad djungel av utbildningar, produkter, nagelterapeuter och salonger.

Personligen uppfattar jag det som att det råder en viss förvirring vad gäller de olika val man ställs inför när man väl bestämt sig för att göra tex en nagelförlängning eller förstärkning.

En av de frågor jag oftast får när kunder ringer till mig är hur skadligt det är för den egna nageln att ha konstmaterial. Jag upplever det som att en hel del av er därute har en viss oro för att era egna naglar är de som får betala priset för er fåfänga.

Jag har sen länge tappat räkningen på hur många gånger jag har fått höra kommentarer som Jag kan inte ha konstnaglar, mina naglar blir så förstörda eller Jag provade nagelförlängning en gång men det gör jag aldrig om, det tog mina naglar månader att återhämta sig.

Hur dina egna naglar mår när du väljer att inte längre ha konstmaterial på dem beror på i huvudsak 3 faktorer.

1. Din nagelterapeuts filteknik- för hårt filande leder till tunna och sköra naglar.2. Hur du sköter naglarna under tiden konstmaterialet sitter på.3. Hur du väljer att ta bort materialet, många sliter bokstavligt talat av materialet och därmed också en del av den egna nageln.

Tips och Råd

Som kund kan det vara svårt att i förväg veta hur den nagelterapeut du valt att gå till arbetar men köp inte grisen i säcken- fråga! Be henne ( eller honom ) förklara hur hon arbetar. Det är min uppfattning att de allra flesta nagelterapeuter har för avsikt att fila så lite som möjligt på den egna nageln.

Använd nagelolja regelbundet, att ha konstnaglar torkar ut den egna nageln och olja motverkar detta. Du kan inte använda olivolja eller annan matolja då de har för stora molekyler för att riktigt tränga igenom nageln.

Gör rent under naglarna dagligen med nagelborste och tvål, avsluta med handkräm.Använd en mild och olje/acetonfri remover.Ta för vana att använda handskar när du diskar eller kommer i kontakt med andra rengöringsmedel, allt för att undvika uttorkning av naglarna.

Vänta inte för länge med dina återbesök, var 3:e vecka är lagom. Tiden emellan kan variera något beroende på hur snabbt naglarna växer.

Gå alltid till din nagelterapeut för att ta bort materialet

Inga kommentarer: