Translate

fredag, maj 02, 2008

Sundsvall Dragons rädda för att vinna?


Alex Wesby


David Baldwin


Per Hultman-Boye


Solna Vikings - Sundsvall Dragons: 72 - 59

Satt under matchen och hoppade av ilska över drakarnas dåliga spel. Jag förstår inte var kämpaglöden tagit vägen. Adam Alexander gör inga poäng och överlag så är skyttet undermåligt. Jag älskar Jocke Kjellbom och var en av dem som röstade fram honom till årets spelare i Sundsvall Dragons men av den kille som var ett lysande torn i grundserien var det inte mycket kvar ikväll. Mikael Palm hade liksom Jocke Kjellbom dåligt fotarbete och kändes sega i kvällens match.

Enda gångerna spelarna blixtrade till under kvällen var när David Baldwin, Per Hultman-Boye och Calle Arnold var inne på plan, kan det vara så att de som varit med i startfemman under större delen av serien börjar bli slitna och lite mätta på basket? Det oroar mig att inte deras hjärta slår hårdare och att de jobbar mer på plan. Det var roligt för jag skickade sms till min basketälskande kompis och sekunderna innan det blev verklighet sms:ade vi till varandra om att de borde sätta in DB och P H-B ;-)

Hemmamatch på måndag och då är det bäst att de jobbar hårt och villigt för annars tar resan slut trots ett briljant spel i en grundserie som man vann. Jag vet att killarna kan mycket bättre än det här. Mentala träningen vem står för den i laget?

Pepp och kärlek till killarna som vågade jobba ikväll.

Grattis David Baldwin på din 31 födelsedag imorgon lördag. Jag hoppas du kan glädja dig åt en bra insats ikväll och att du har kul ute med kompisarna - om ni hinner ut imorgon. Annars får du en jättevarm kram av mig.

Kom igen nu mina underbara drakar och visa glöden, viljan och kämpatagen på måndag. Ni kan fortfarande ta hem det här men det är: Make it or brake it - på måndag som gäller.

Jag kommer vara där och heja och ge allt. Jag ska bli svettig från läktaren av att supporta er och jag vill se er hitta spelet igen. Är det en deal?! Nu kör vi!

GO DRAGONS!

//basketmamman

Inga kommentarer: