Translate

måndag, juni 09, 2008

Måndag


Vad ska man säga - ONT - beskriver väl bäst känslan i kroppen idag. Glad att Johannas uppsjungning gick så bra. Hon är ju duktig flickan. Min unge är bäst.

Jag har städat köket, vardagsrummet och lite i hallen idag. Behöver ju faktiskt plocka ur vinterjackor, kappor och annat sånt nu. Inte så nödvändigt just nu, men jag såg en ung muslimsk kvinna på stan i täckkappa idag och frös för hennes skull - vad ska hon ha på sig i vinter då? Hoppas hon reder sig.

Jag träffade min lillebror Daniel som var på väg hem till mamma lite. Han studerar på Serietecknarskolan i Hofors och det var kul att se honom. Sist jag såg honom var i julas. Han såg glad och nöjd ut. Han hade också gjort en fantastisk fin serie som var insatt i ett album. Inte utan att man blir stolt över honom. Bra jobbat Daniel!

Jag har nu precis lagat mat, ätit den och diskat. Nu njuter jag av en kopp kaffe... skööönt!

Imorgon är det tisdag och då ska jag ta itu med mitt rum - usch... Jag borde verkligen lära mig att plocka ihop direkt efter jag använt något.

Jag blir ju bättre och bättre med att sköta städningen i alla fall. Jag tycker ju om att ha fint omkring mig egentligen. Det känns skönt att ha gjort detta nu. Ska unna mig att bädda rent - prova på att ta ett bad igen, mer försiktig jag lovar - för det finns inget som är så vardagslyxigt som ett bad och att sedan få lägga sig i en renbäddad och nyvädrad säng. Då är livet extra härligt.

Jag tror också att min nya energi kommer sig utav att jag nu har framtidstro igen och det var så längesedan jag kände att jag skulle kunna klara av något igen och jag är så tacksam för att jag befinner mig där jag är idag.

Ganska nöjda mamman... over and out,

//Enastående mamma

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Ja men... så är du ju en alldeles enastående mamma också!!

Unknown sa...

tack Elisabeth.

//Enastående mamma