Translate

söndag, juni 08, 2008

Ni vet när man känner sig sådär....


... lite lagom upplagd för en skön egentid i badkaret, man har tappat i badvatten, tagit med sig kaffekoppen och tänt ljus för att bara njuta av livet. Där befann jag mig idag.

MEN DÅ... känner ni dramatiken ... DÅ;

Stod jag i badkaret, sträckte mig efter duschtvålen för att kunna nå den utan att behöva krångla så fantastiskt när jag väl lagt mig i vattnet, jag känner hur jag tappar fotfästet, med en snabb rörelse slänger jag ut handen mot hållaren till dushchandtaget - DEN åker ur väggen - jag känner att nu kommer det snart göra riktigt ont. Jag fäktar ut med andra armen och drar ned kaffeglaset i golvet och själv åker jag med en rejäl duns i golvet rakt bakåt över kanten.

Snacka om att känna sig skrämd, dum och en smula löjlig samtidigt. Vilken tur att jag hade änglavakt och inte slog i huvudet i toastolen säger jag bara...

Jag känner hur adrenalinet håller på att gå ur kroppen och är lite darrig nu. Så jag antar att kvällen inte blir sååå lång.

Imorgon ska Johanna till Kulturskolan och sjunga för att se vilken kör hon passar i. Det ska bli jättekul. Körerna det handlar om är Elvirakören och Florus Chorus. Jag är så glad för hennes skull. Känns så viktigt att hon hittar någon aktivitet utanför hemmet tycker jag.

Veckan i övrigt ser kul ut:
Tisdag ska jag öva i kyrkan två olika övningar.
Onsdag ska jag tvätta - jo jag gillar det trots att det är tungt. Älskar doften!
Torsdag har Johanna skolavslutning. Sedan kommer Johannas kompis Alex från Haninge, Stockholm hit för första gången.
Fredag ska jag till Rännö, Matfors och sjunga kl.19.00
Lördag blir det nog lugnt
Söndag så ska jag sjunga på gudstjänst tillsammans med Lena, det ska bli kul.

Jag gillar att ha fullt upp. Hoppas också att jag börjar mitt första jobb som jag blivit erbjuden snart. Berättar mer när det är klart!

//Enastående mamma

Inga kommentarer: