Translate

torsdag, september 25, 2008

Ur Dagbladet om Sundsvall Dragons hemmamatch/träningsmatch mot Jämtland.


Sömnigt Dragons föll hemma mot Jämtland

– En sömnig försäsongshistoria från vår sida. Så sammanfattade Sundsvall Dragons coach Peter Öqvist gårdagens träningsmatch mot Jämtland Basket. Ett något piggare Jämtland kunde därför vinna matchen med tre poängs marginal.

RelateratSe ocksåLänkar
Stjärnan får mer tid Sundsvall Dragons fortsatte i går sitt försäsongsmatchande med att ta emot Jämtland hemma i Sporthallen. Men trots att det långa stunder var Dragonsfördel rent poängmässigt så bjöd hemmalaget inte på någon av sina bättre fighter.

– Ärligt talat så var det en sömning försäsongshistoria från vår sida. Jämtland däremot visar mer energi och det kändes som att de hade mer att bevisa än oss i dag, säger Peter Öqvist.

Anförda av den erkänt giftige amerikanen Andrew Mitchell kom gästerna igång på allvar i den tredje quartern och började plocka in på Dragons ledning.

– Han sätter några viktiga skott samtidigt som vi gör för många misstag defensivt, säger Öqvist som fick se titt lag förlora även den sista quartern med sex poäng och därmed hela matchen med 75–78.

– Men jag känner absolut ingen panik. Försäsong och ligaspel är två helt olika saker, jag hade förväntat mig att vi skulle ligga där vi ligger i vår försäsong just nu, fortsätter han.

Positivt ur Dragonssynvinkel i går var i alla fall att nyförvärvet tillika den finske landslagsmannen Aki Ulander var på plats och gjorde sitt första framträdande i sin nya klubb.

– Han klev av finlandsfärjan och satte fötterna direkt på parketten. Det är svårt för alla spelare att kliva rakt in till en match, framför allt för Aki som är en taktiskt driven spelare. Så jag tyckte att han gjorde en bra första match, framför allt var det viktigt att han fick dryga 20 minuter i benen och fick känna lite på sina lagkamrater, säger Peter Öqvist som annars tyckte att Calle Arnold imponerade mest av hans mannar den här kvällen.

Till helgen rullar Dragons försäsong vidare med dubbelmöten mot Plannja i Luleå.

Fakta/Bakgrund

Sundsvall Dragons–Jämtland Basket 75–78 (19–15, 25–19, 16–23, 15–21)

Poäng, Dragons:


Antonio Kellogg 25, Calle Arnold 14, Michael Palm 14, Johan Rönnström 8, Aki Ulander 6, Adam Alexander 3, Martin Engström 3, André Nilsson 2.


Egen kommentar:

Jag gjorde samma observationer under matchen och slogs av hur tamt de spelade men å andra sidan så börjar serien den 3 oktober och då får man hoppas att killarna har hittat glöden igen. Jag vill ha drakar med udd, höjd, fart och ett spel som inbjuder till glädje. Nu är det rätt många blåbär i laget mot för i förra basketsäsongen. MEN återigen alla har vi varit nya på något och även Michael Jordan sög i början ;-)


Jag tror på mina drakar och ser fram emot ett suget och hungrigt lag när de har blivit fulltaliga med Srdan Subotic som är en suverän spelledare och när Alex Wesby kommer tillbaka. För än så länge har inte Aki Ulander imponerat på mig.


Under matchen var Adam Alexander och Calle Arnold de som spelade bäst och som visade lite vilja. Antonio Kellogg som jag såg för första gången påminde mig om Alex Wesby i sitt driv och sitt sätt att spela.


GO DRAGONS!



Inga kommentarer: