Translate

fredag, oktober 03, 2008

Dragons vs Uppsala 68 - 79

Fotot är taget på träningsmatchen.
Fr v; Calle Arnold, Mikael Palm, Aki Ulander.


Dragons vs Uppsala Basket 68-79
(18-27, 14-16, 15-14, 21-22)

Poänggörare

Dragons; 32 Mike Palm, 12 Antonio Kellogg, 10 Adam Alexander, 4 Johan Ling, 4 Terry Flanagan, 2 Aki Ulander, 2 Johan Rönström, 2 Olivier Ilunga.

Uppsala: 21 Giedrius Jankaukas, 18 Mindaugas Budzinauskas, 13 Danny Gathings, 12 Thomas Jackson, 6 Anton Gaddefors, 6 Jeff Horowitz, 3 Marko Djuric.
Matchkommentar:
Jag tyckte att första quartern var dålig, andra kommenterar jag inte ens då jag hade för mycket att göra i ingången och bara såg att siffrorna ändrades till Sundsvall Dragons nackdel. I tredje lackade coacherna till och viss förbättring kom. I fjärde så blev Peter Öqvist så arg att han kastade spelboardet i backen ett par vändor. I slutet av fjärde började ett spel som jag såg att hela matchen att sträva emot var på gång.
Jag ser betydligt mer hoppfullt på de killar jag tyckte var verkliga blåbär - läs nykomlingar - i träningsmatchen. Jag anar varför de värvades till klubben för IKVÄLL såg jag massa rå talang. Det finns de som varit med ett tag som Mike Palm som strålade ikväll han gjorde många schyssta breaks och jag kan bara säga att jag tycker han verkar starkare och snabbare den här säsongen. Kanske han också får chansen att utvecklas ännu lite till nu när inte Joakim Kjellbom gör anspråk på hela luftrummet i laget. Kanske det bara är bra för drakarna att börja om med en hel del fräscha nya krafter. Det behövs nog psykologiskt för laget och för att de nyare i gemet ska kunna utvecklas under coachernas ledning.
Jag älskar att lära mig nya saker och jag har så gärna fel i mina antaganden.
Glöden finns i laget - jag ser det blossa upp emellan varven - viljan, styrkan, tekniken och ett samspelt lag kommer finnas bara de får lite tid på sig.
Jooorå, det tar sig sa mordbrännarn' när Stockholm brann ner.
//basketmamman over and out

Inga kommentarer: