Translate

fredag, november 14, 2008

Liza-Maria Norlin ordinarie ledamot av riksdagen (KD)

LIza-Maria Norlin, 28 år, efterträder Lars Lindén, i riksdagen.
– Det ska bli spännande, säger hon.
Foto: ST arkiv
Lars lämnar riksdagen

SUNDSVALL (ST) 2008-11-14 19:30

Lars Lindén (kd) vill ha mer verkstad och mindre prat och lämnar därför över sin plats i riksdagen till en yngre kraft, gymnasieläraren Liza-Maria Norlin.
Hon kommer att bli yngst i riksdagen.


Kommentera artikeln

Riksdagsmannen Lars Lindén har i 6,5 år deltagit i skriftliga och muntliga debatter och sammanträden. En strid ström av mejl och tunga postbuntar har pockat på hans uppmärksamhet. Nu har han fått nog.
   – Jag har jobbat mycket med turistfrågor men det har vi fått dåligt gehör för. Jag har haft hela partiet bakom mig. Det hade jag önskat att vi hade löst men det är möjligt att de kan fixa det. Sedan hamnade jag i utrikesutskottet den här perioden. Det kändes viktigt att jobba med biståndsfrågor och rättvisehandel.
   Lars Lindén har en bakgrund som entreprenör och småföretagare. Innan han blev vald till riksdagsman arbetade han med bistånds- och rättvisehandelsfrågor och det han helst vill arbeta med nu är Fairtradeshop i Stockholm.
   – Det känns som en utmaning, Det kom plötsligt. Men det är ändå något jag har jobbat för i flera år. Jag kommer att pendla under veckorna eftersom jag har min familj här, säger gymnasieläraren Liza-Maria Norlin från Sundsvall.
   Hon är yngst i kristdemokraternas riksdagsgrupp. De frågor hon brinner mest för är familjepolitik och utbildning.
Solveig Mossing
060-197248
solveig.mossing@st.nu




Egen kommentar: Det lovar gott för Kristdemokraterna med ännu en yngre förmåga att föra fram ungdomars behov i de styrande skikten på allvar. 

Läs mer om hennes arbete och engagemang här: http://www.lizamaria.se/

Inga kommentarer: