Translate

tisdag, januari 20, 2009

20/01 Sundsvall - Plannja 106 - 75


Vad kan man säga annat än att killarna var sjukt bra igår kväll. Det var verkligen inte mycket som inte funkade.


Gladpacken var som bortblåst på korgarna, några sjukt bra kontringar mot Plannja. Ett defence som verkligen var riktigt bra. Mike gjorde en härlig block som ekade i hela sporthallen. Liam som blev vald till matchens spelare i hemmalaget visade framfötterna och i derbyt mot Plannja så satt dessa 31 poäng i vinst som en smäck. Det är med ett betydligt lättare drakhjärta som jag konstaterar att mitt tjat om klena tredje quarters äntligen ger resultat.


Nu har grabbarna spelat två matcher med bra tredje kvartar. OM trenden håller i sig så ser jag fram emot en klättring i tabellen som tar dem över kvalgränsen för att kunna bygga på nästa säsong. Jag hoppas verkligen att de får möjlighet till mer arbetsro då för att byta spelare kors och tvärs gynnar ingen. När nya personer tillkommer i en grupp och/eller försvinner så händer det något med dynamiken i laget som inte alltid är positivt - det tycker jag att den här säsongen är ett klart bevis på.



Bättre organisation, stöd och kanske t o m en dejt med Kjell Enhager skulle kunna vara på sin plats för extra stimulans och motivation? Han är så suverän och har mycket att erbjuda alla som vill utvecklas i sin syn på sig själva, sin omgivning och hur man möter den med nya ögon



Jag vet bara att idag var jag extra stolt över att vara Sundsvallsbo för det är så här bra jag vet att killarna är och det blir nog med extra råg i ryggen som de tar sig an Uppsala på fredag.



Sundsvall Dragons firar ju 70 år under den här veckan, så vi har blivit inbjudna till buffé i VIP rummet! Jag menar bara det är ju galant. SÅ fredagsmiddagen är ju ordnad. Johanna räknas också som funktionär och hon är också bjuden. Då ska jag ta med kameran och försöka få närbilder på mina älskade drakar och på f d gamla basketrävar och medhjälpare som hör oss till.



Sedan så går det ju att öppna portarna kl.18.00 för insläppet i vanlig ordning och kanske en smula gladare och med den här vinsten i ryggen en smula hoppfullare.
Fredag
Sporthallen
kl.19.04
Match mot Uppsala
Be there!



GO DRAGONS!

Inga kommentarer: