Translate

onsdag, februari 18, 2009

Drakarna flyger allt högre


På Basketsverige.se utnämner man mina drakar till formstarkaste lag i Svenska Basketligan i år. Kolla in artikeln här. Detta efter en härligt förkrossande seger mot Gothia med dessa siffror:


Dragons @ Gothia Basket 68-97

(18-13, 21-15, 27-26, 31-14)


Jag tycker att det är intressant att de som kan betydligt mer om basket än vad jag kan har sett samma saker och gör samma bedömning som mig. Känns oerhört intressant. Jag håller också med om att Aussien Liam Rush är ett gott tillskott i laget.


Jag anser också att det är lagets chans till arbetsro och en hälsosam blandning av rookies, USA spelare och de bra svenska spelarna gör sitt till så klart. Sundsvall Dragons ligger nu i mitten av tabellen i Svenska Basketligan. Personligen ser jag fram emot att se killarna på hemmaplan på fredag och på tisdag åker vi i en buss till Östersund för att kolla in när de spelar mot Jämtland Basket.


Jag tror att laget nu är redo för att ta intensiva kliv uppåt i tabellen och det med hjälp av Liam Rush, Mike Palm, Adam Alexander, Olivier Ilunga, Alex Wesby och Srdan Subotic. Vill också slå ett slag för coacherna som gör ett kanonjobb med grabbarna. Peter Öqvist och ast. coach Pontus Frivold så klart.
För härliga matchbilder kolla in Dragonmix.net


Det är härligt att vara en drakfan alltid! Jag älskar killarna i både ned och uppgång!


#1 Fan

Inga kommentarer: