Translate

lördag, februari 07, 2009

Så var Melodifestival jippot igång igen..




... som varje annat år så trillar man dit av bara farten och tittar - bara för att återigen undra hur f**n vissa bidrag ens kommer med.




Fattar inte att Snälla, snälla med Caroline af Ugglas kommer få två extra chanser att komma med till Globen och final när den suger BIG TIME!




Själv röstade jag på Marie Serneholt som jag gillade både låten och kläderna. Den kvinnan är både vacker och kan sjunga bra. Hurra för Marie. När inte det funkade gick jag på min andra favorit Emilia som hade lyckats väldigt bra med sin låt - tur att de pengarna gjorde att hon gick vidare i alla fall.




Göteborg hade dock gjort ett bra arrangemang men jag måste säga att det var urtrist med programledaren som var plump med jättedåliga skämt. Vem är hon? Petra Mede är för mig helt okänd som offentlig person. Snygg att titta på är hon förvisso men i det här läget var t o m Lena BH bättre...




Näe, pensionera ledningen för Melodifestivalen och gör rockad i programmets utformning för att få ett bättre format.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag missade melodi festivalen men hörde av min man att det var dåliga bidrag... fin blå bakgrund :)

Läser gärna din blogg igen :)