Translate

tisdag, februari 24, 2009

Sundsvall Dragons - Plannja

SUNDSVALL DRAGONS VANN!

Sundsvall - Plannja; 80 - 76

Som killarna spelade ikväll. Jag hade gåshud flera gånger och de hade ett driv i steget och en självkänsla som kraftigt appellerade till mig. VAD jag var stolt över mina drakar ikväll.

För mig ter sig slutspelet som ett allt annat än säkert kort för de ledande lagen i grundserien. Som de spelade ikväll - återigen - jag ryyyser av välbehag.

Återigen visade Mike Palm var skåpet ska stå, Alex Wesby briljerade i vanlig ordning och valdes till matchens lirare av sponsorerna. Olivier Ilunga gjorde en trepoängare som gjorde att hjärtat hoppade till i bröstet - kändes som kärlek nästan. Liam Rush och Doug Thomas blixtrade till i sitt spel från och till under kvällen. Även om inte Srdan Subotic är lika tydlig i sin roll som spelledare längre så slet han hårt under matchen ikväll trots att han skadade ett knä. Det var dock inte en allvarlig skada men nog för att han skulle linka litegrann. Den uppkom efter en ganska ful manöver från en Plannjaspelare då Suba åkte i backen.

Vill ni höra något vackert? 7:e segern i rad! Smaka på det; 7:e segern i rad! Det ligger fint och rullar uppe i gommen det.

De andra lagen i basketligan får passa upp för draken från Sundsvall har vässat tänderna och skärpt till hettan i utandningselden. NU KÖR VI!

GO DRAGONS!

#1 Fan

Inga kommentarer: