Translate

söndag, mars 01, 2009

Jag är en förrädare!





Jag går i iMac tankar och funderar starkt på att köra Apple all the way! Varför undrar du? Jo, jag är så trött på krånglande microsoft mjukvara, virus och att allt ska vara så krångligt. Jag gillar teknik - visst - men jag avskyr när det krånglar.


Jag är ingalunda något tekniskt geni vare sig när det gäller hård- eller mjukvara men jag har hållit på med datorer sedan jag gjorde enkla program i basic på åttiotalet - jag känner att det är dags att utveckla mig själv. Jag vill göra en seriös jämförelse mellan Mac och PC och NU mina vänner är det dags.


Jag tycker att Mac:s är snygga i designen och deras program är nog inte så svåra att lära sig som man tror. Jag ska villigt erkänna att när jag hade Linux på min dator så var det lite för svårt för mig att lösa alla vardagsprogram och skillnader, patcher och annat som behövdes för att kunna köra windowsbaserade program var FÖR jobbigt.


Jag är lite geek men inte HELT nördig hoppas jag.


Wish me luck!


//Harriet

Inga kommentarer: