Translate

onsdag, september 30, 2009

Sundsvall Dragons drar igång skolterminen med...

ast coach; Pontus Frivold
Coach; Peter Öqvist


.. en underbar rivstart.

Två vinster i de två första matcherna. Jag skulle kunna säga att jag gärna skulle kunna vänja mig med detta. Jag trivs där jag befinner mig som Sundsvall Dragons supporter dagar som dessa. Visst skall det sägas att det känns konstigt att det går så bra redan i början av säsongen och olyckskorparna knaprar på mitt öra, men jag vill ju så gärna tro att detta håller i sig. Mitt favoritlag framför andra vann mot 08 Stockholm med dessa siffror;

Dragons @ 08 Stockholm 87-80
(18-26, 14-17, 24-14, 31-23)

Poänggörare

Dragons, 25 John Jonker, 16 Andrew Spagrud, 15 Johan Jeansson, 9 Brandon Barton, 9 Jakob Sigurdarson, 8 Adam Alexander, 3 Michael Kingma, 2 Johan Pierre.

08 Stockholm; 25 Johan Westerlund, 16 Olivier Ilunga, 15 Richard Hartman, 8 Joakim Blom, 6 Joe Leguia, 3 Nils Hedström, 3 Kassim Nagwere, 2 Francis Odada, 2 Ronaldas Rutkauskas.


"Svängigt, hjärteskärande och härligt!" Pontus Frivold har skrivit ett härligt matchreferat som vanligt, läs det här.

Mer om laget hittar ni på: http://www.sundsvalldragons.com

GO DRAGONS GO!

Inga kommentarer: