Translate

tisdag, december 15, 2009

Nya friska tag.


Föregående dygnet var ett rent h-vete kan jag säga. Men efter en god natts sömn och en dusch ser det betydligt ljusare ut. Det gör extra ont när en människa man litat på, bott tillsammans med och som man alltid talat med i vänliga ordalag vänder sig emot en och blir till ett monster man inte visste fanns. Det gör extra ont när man varit kär i den personen och finner att han blivit som förbytt. Jag ber att han kommer komma i balans och att han kommer känna sig tryggare i sig själv igen. Han har så många goda kvalitéer som är väl värda att ta hand om. Jag ber för honom och för hans nya förhållande. Jag hoppas så att allt kommer gå väl.

Idag ska Johanna få sin spruta i den medicinska studien med cinikumnab som Novartis forskar runt. Jag hoppas verkligen att min hjälte som slutat med alla sina mediciner för studiens skull får läkemedlet och ej placebo. Tänk om det dessutom fungerar och ger henne nya krafter. Hon är så modig som ställer upp på vetenskapen och hon är dessutom fantastisk som ställer upp och mår sämre för den. Hon skulle verkligen få inneha titeln Svensk Hjälte, hon hjälper ju forskningen framåt. Märks det att jag är stolt? Hoppas det, för det är jag.

Idag hoppas jag på trevligt besök och att det inte blir så farlig storm som varnat för här i Stockholm. Jag vill ju så gärna träffa goda vänner.

Önskar alla läsare en fantastisk dag och härligt liv!


Inga kommentarer: