Translate

torsdag, januari 07, 2010

30 minusgrader i Sundsvall idag..


VARFÖR känner jag inga vädergudar?

För brr så in i baljan vad kallt. Det krävs stor mental kraft och massiv ansträngning att gå ut. Känner stor längtan till varmare breddgrader och till sollapande stränder.

Jag måste erkänna att en och annan ed svurits innan man gått ut och jag liksom håller andan och tar sats och skjuter ut genom porten för att snabbt styra kosan mot mitt mål. Jag går fort, fort och när jag kommer in i värme igen är första tanken; - Näääe, så måste jag ut igen.

Det är verkligen en viljorns kamp att tampas med detta väder. Kung Bore mår oerhört väl och vi andra som måste ta oss till våra arbeten och annat känner verkligen av detta. Har upptäckt att denna kamp också innebär en hel del trötthet för min del. Jag har i o f s talat med dottern flera gånger inatt men har varit förvånansvärt pigg på jobbet. Det känns ju skönt! Idag bjöd Y mig på försenad födelsedagslunch som vi avnjöt på Sundsvalls bästa hälsoinriktade restaurang. Jag avnjöt en detoxdrink och en kycklingsallad på BIM (Body In Motion).

Kämpade på med massa kartonger och sånt igår i samma andetag som jag också hade tvättstuga och plockade runt i lägenheten - trots allt det är det stökigt då jag sorterade en massa som jag inte fått ned i förrådet ännu. Så nu när klockan är strax tjugo i nio är jag redan redo att sova. MEN har lovat mig själv att vika tvätt så det är något mindre att ta itu med imorgon.

Tack för din tid och kram!

Inga kommentarer: