Translate

tisdag, februari 23, 2010

Vårdcentralen Centrum


Skickade följande brev till mig från den läkare jag blivit listad till;

Bästa Harriet!

Jag har fått meddelande dels från dietist Helena Grandell Berglund att ej kommit till tiden hos henne och att du även uteblivet från planderad undersökning ultraljud på din lever. Vad jag förstår är du nu listad på vår vårdcentral här på Centrum. Vi kommer inte per automatik att kalla dig hit något mer utan önskar du fortsatt utredning avseende dina förhöjda leverprover samd diabetes är du välkommen att höra av dig hit.

Med vänlig hälsning


Camilla Söderholm, familjeläkare


Mitt svar på mejl lyder;

Jag har haft ett rent helvete under jul och nyår och det har varit fortsatt väldigt mycket runt min dotter som har svår barnreumatism mellan november - pågår fortfarande. Jag har varit på ultraljudet i måndags och jag missade den förra tiden då min dotter var på Astrid Lindgrens Sjukhus där hon är med i en medicinsk studie som det enda barnet i Sverige som passade hittills.

Din ton är nonchalant och jag uppskattar den inte alls. Det finns anledningar till att saker händer och att det inte blir som man tänkt sig. För att jag missat två tider innebär det INTE att jag inte anser det viktigt utan det innebär att jag faktiskt återigen får stå tillbaka med mina behov till fördel för det barn som är mitt och som jag har ansvar.

Kolla upp med mig innan du slänger ur dig en massa saker du varken vet hur det står till med eller till du har träffat mig personligen och kan göra en egen bedömning av mig.

Jag är nu skriven på vårdcentralen Centrum och vill ha en ny tid till dietist och att jag får en diabetessjuksköterska. Skärp dig och använd inte en sån ton till mig i fortsättningen - det är under din värdighet och det är definitivt INGET jag förtjänar.

Vill du mig något så kan du nå mig på : mobilnummer eller på den här mejladressen.

//Harriet Olsén, födelsenummer

Vad är detta för skit - behandlar man patienter på detta viset? Jag blir alldeles upprörd och hoppas verkligen att hon hör av sig för det här trodde jag inte att jag skulle behöva uppleva. Idioter är de... vågar man stanna kvar på denna vårdcentral om dess personal har sådan här människosyn?

Kära nån.

Inga kommentarer: