Translate

måndag, april 12, 2010

Hemma från underbara London


Där jag äntligen fick umgås med min vän M igen och möta hennes pojkvän D. Vi hade en jättemysig dag med shopping god lunchmat på YoSushi och massa fniss. Tog mig tid till lite sightseeing då vi promenerade från Kensington Gardens via Hyde Park och in på Oxfordstreet - rundade Picadilly Circus och via Picadilly ned till Buckingham Palace. Jag har gått så mycket att hela min kropp är en enda värkande hög - men oj, så mycket härliga människor jag sett och allt annat som har gett mig härliga intryck.

Primark kan man inte gå in på om det är den på Oxford Street - jättetrångt för det är ju jättebilligt. Däremot göre man sig icke besvär om man drar större storlek än C46 som kvinna tyvärr.

Vi mötte Kirk Franklins dubbelgångare i Albert som jobbade på Footlocker på ovan nämnda gata. Urtrevlig kille som jag gärna hade stoppat ned i fickan och tagit med hem.

Alla säger att London är jättedyrt - men det kan jag inte hålla med om. Jag har ätit oerhört god mat med lite öl eller vin till och sällan har priset på en kväll varit dyrare än 150 kronor! När jag har handlat lite snacks och sånt på både Boots och Tesco har jag fyllt en kasse för 70 spänn.

Jag har köpt Converseskor - jättefina - för ca 250 kronor ett par Ecko kicks för under 200 kronor. Fynd går att göra om man tar sig tid till att leta det.

Fredagskvällen avrundades på en restaurang med liten jazztrio som bestod av sångerska, kontrabasist och pianist såklart. Härlig jazz att avnjuta till Mojiton efter middagen.

Nu sitter jag här hemma alldeles jättetrött, jättenöjd och alldeles sugen att åka tillbaka till London - mycket snart. Men då stannar jag en vecka minst... har massor att se ännu.




Inga kommentarer: