Translate

fredag, oktober 01, 2010

Härligt att ställa upp som volontär

Bli utfryst, ljugen för och behandlad som skit är ju fin tack. Jag har ställt upp och förlorat arbetsinkomst för att hjälpa till med ett fotojobb - ingen tanke på ersättning för det överhuvudtaget och fotograferat andra funktionärer. Jag har dykt upp med svåra buksmärtor för att jag bryr mig och vill ställa upp. Tur i oturen är ju att jag hade tänkt att sluta hjälpa till där i alla fall.

Får ett mejl - inte ett personligt samtal - dessutom har ingen pratat med mig innan och frågat hur jag mår, tagit reda på varför jag varit borta. De gånger jag inte varit där och kunnat ställa upp har jag antingen varit på sjukhus i Stockholm med min dotter eller så har jag själv kämpat med min egen hälsa.

SÅ otroligt fegt att inte prata med mig innan eller något annat utan slänga iväg ett mejl där man bokstavligen säger att man inte duger.

Ursäkta då att man gör så gott man kan trots att man är sjuk och har ett sjukt barn. Förvänta er inte något stöd i fortsättningen då ni behandlar mig som skit. Jag trodde inte olyckskorparna innan som sa att volontärer behandlades så illa som det nu visade sig vara sant.

Kommer aldrig bli en kissass, fjortis eller en blondie som kommer smöra mig fram i världen. Dra något gammalt över er och lycka till, säger jag bara.

Fy för den lede...

Inga kommentarer: