Translate

torsdag, november 25, 2010

Vattenskada

Vill inte säga det - men - säger det ändå. Vad var det jag sa?

Innan jag flyttade in i lägenheten och innan jag skrev på kontraktet sa jag till Din Bostad som jag hyr lägenheten av att de måste kontrollera badrummet innan jag flyttar in eftersom jag kände att det inte luktade som det ska där. Dessutom är jag väldigt känslig för mögel och annat kul så när det börjar sticka i näsan och jag känner obehag vet jag att det är fara på färde.

SÅ sedan april har inget hänt - tills nu! - då har grannen under märkt att det inte står rätt till. NU när det är min födelsedag på fredag, min make ska skeppas till Nigeria av migrationsverket och mitt liv är fyllt av massa oro igen. DÅ river man ut hela skiten och startar en fläkt som låter som en bättre jetmotor. Jag menar ursäkta! Hade de gjort som jag sa till om tidigare så hade jag kunnat flytta in senare och sluppit bo uppe i denna stank och oljud!!

SUCK alltså. Det är bara att bita ihop och stå ut... vi får väl se om jag fått några men efter detta - hahahaha

Jaja, hyran reduceras nästa månad och de står för den fördyrade elräkningen i alla fall. Stackars Tiffany fick jag lämna till mamma som tur är då maskinerna i lägenheten som tar bort allt kakel låg runt 100 dB så var det alldeles nödvändigt. Tack mamma att du kunde ta henne på så kort varsel. Stackars katten var vettskrämd igår - men - vi mutade honom med lite blött kattfoder, en kattleksak och lite extra kärlek. Idag ska de bila ut golvet och efter det kan jag hämta hem Tiffany igen.

Vem Tiffany är? Jo, det är min underbara Yorkshireterrier det.

Inga kommentarer: