Translate

onsdag, februari 09, 2011

Din Tur, Sundsvall - på vems villkor?

Läser vad en vän på facebook skriver, kopierar in den här;

när jag skulle ta bussen så var det en sur jävla busschaufför som sa åt mig att trycka två gånger. Då sa jag men Rasmus är bara tre så han åker gratis, då sa han ja med en vuxen och då sa jag men Vafan jag är hans mamma,å sa han det spelar ingen roll, barn får inte åka gratis

Med barn, vilken jävla idiot! Så bara för att han tyckte att jag var för ung för att va mamma så ska jag trycka två gånger? Det va de värsta jag hört! Hoppas resten av dagen blir mindre kränkande..

Ja, ibland vill man nästan skrika för man tycker folk bär sig underligt åt. Kära någon det skulle innebära att jag som tvåbarnsmor och tjugoåring inte skulle fått åka buss utan att betala för mina barn i så fall... anledning; busschauffören behandlar mig som barn och även om jag åker på ett kort för ungdom då - som jag har rätt till - så skulle ju det omfatta även ens barn i så fall.

Pinsamt och klantigt av Din Tur minst sagt.

Inga kommentarer: