Translate

måndag, november 18, 2013

Två resväskor och ett handbagage

Jag ska under de fem veckor som är kvar lyckas med konststycket att komprimera mitt liv till två resväskor och ett handbagage. Det kommer verkligen inte att bli lätt. Dessutom ska allehanda dokument fyllas i och skickas in. Läkare ska skriva vilka diagnoser jag har och vilka mediciner jag tar emot dem på engelska så en läkare i England förstår sig på det.

Det blir mycket att sälja av det. Mycket jag givetvis skänker bort också eftersom jag inte får plats med allt helt enkelt. Ett måste att få med är mina noter förstås. Vissa har jag kämpat och beställt från USA för att kunna få tag i, jag har köpt på Amazon.com privat o s v.

Mitt liv i två resväskor och ett handbagage... Måste ha med mig kläder som tar liten plats och då får jag utesluta jeans t ex. Ska köpa lite tights att ta med mig och mest ha med basplagg så får jag handla mer när jag kommit på plats. Det kommer bli svårt att välja vilka jackor som ska med. Blir nog två höst/vinterjackor och min Fjällrävenjacka att ha när jag går ut och vandrar till våren och sommaren. Skomässigt får jag sälja allt utom mina Dr Martens, mina Converse, två par gympadojor och mina vandringskängor från Salomon. Ett par lite finare skor behövs nog också så jag tar med mig mina Vagabond jodphurs också.

ALLA elprylar blir kvar... Det här handlar mest om en fråga att prioritera vad som ska med än att jag har svårt att skiljas från ägodelarna. Det är väl mest det att mina noter kan komma andra till glädje kanske som gör att det är svårt att lämna kvar dem.

Tänk på all makeup.... Sålla sålla sålla... alla smycken, samma sak.... Armbandsur - bara det nyaste får följa med...

Hur sorterar man ut sitt liv till två resväskor och ett handbagage... Hur gör man?


Inga kommentarer: