Translate

tisdag, mars 08, 2016

Heeej!

Livet har hänt igen sedan sist.

Det är ganska tungt med allt som har hänt och jag har bearbetat mycket under tiden som gått.

Positiv inriktning eller hur?

Skämt å sido, det är ju så livet är, det går upp och ner och ibland så tar saker och ting en ände med förskräckelse medan nya saker poppar upp.

Jag kommer förmodigen få sjukersättning på 100% enligt ett preliminärbeslut. Jag har med andra ord sett mig besegrad efter alla år av kamp att få fart på livet, ignorera sjukdomen och komma igång. Hur mycket jag än har kämpat, på eget initiativ i så många olika omgångar, så är jag nu vid vägs ände.

Tant på 46 år med rullator igen och duschpall med stora svårigheter att få till ett liv med aktiviteter utanför hemmet som jag orkar med.

Det som är roligt är att jag har blivit tillfrågad om att ha en konsert och jag bjöd med mig min underbara dotter, så nu får jag äntligen sjunga med henne. Det ska bli så roligt. Mitt beslut att sluta sjunga var alltså inte mitt att ta. Förhoppningsvis kan jag fortfarande ha en positiv inverkan i andra människors liv och det är så rörande för mitt hjärta att jag är efterfrågad.

Liten video med mig på.

Inga kommentarer: