Translate

onsdag, november 14, 2007

Hemma efter en låååååång dag!




Jag är såååå trött! Jag längtar efter lite vila och att få komma hem till någon och bara surra över en kopp kaffe.

Har funderat mycket över det på sistone. Anledningen till att människor som är hemmavarande av olika orsaker känner sig så ensamma är dels att man tappar den sociala samvaron på arbetet, dels så när man jobbar heltid så hinner man bara komma hem, laga mat och lägga barnen innan det är dags att krypa till kojs.

Det är lite nyttigt att titta hur det ligger till med vardagskollen. När jag känner mig som mest isolerad brukar jag tro att alla andra har så mycket umgänge och har så mycket tid för varandra. Sanningen ligger nog lite närmare än man tror - antagligen har människor så fullt upp att man inte har tid att umgås som man hade förr. Jag saknar den tiden när jag var liten och man kunde sitta i köket med mamma och hennes väninna och umgås flera timmar över en kopp kaffe och lite fika.





Så jag skickar en varm kram till er och hoppas ni mår bra.

Kraaaaaaaaam,

kramismorsan

Inga kommentarer: