Translate

onsdag, december 26, 2007

Så sitter man där en aning däst....




.... en aning varm och alldeles mätt. Har precis avnjutit dagens middag bestående av gulaschsoppa och efteråt fullkornsvåfflor med röd stenbitsrom, rödlök och Turkisk yoghurt. Till våfflorna serverades också vispad grädde och hallonsylt. Känner mig mätt och nöjd och så gör barnen också. Mina tonårskillar på 17 och 18 år sa nått om att de inte fick ned en bit till, hehehe, då har man lyckats. Det kan ibland kännas som en smula svårt att åstadkomma.

Vi har haft en trevlig helg som avnjutits i lugn och ro med mycket bus och varm ton mot varandra. Barnen har trivts och vi har ätit gott utan att föräta oss och känner att vikten är +- 0 kg denna jul.

Jag är nöjd och barnen har fått julklappar som de gillade. Puuuh! Satt här som halvsenil 38-åring och badade i kallsvett alldeles nyligen - trodde verkligen att jag hade glömt att köpa den 17 åriga sonen en liten julklapp - sedan slog det mig, han fick ju en mobiltelefon.... Då blev jag lugn igen men efter det så börjar jag allvarligt att tvivla på hårddisken. Tur att jag köpte hans julklapp redan i november - det låg alldeles för långt bort i tiden för att jag ska kunna komma ihåg sådana saker..

Inte alldeles lätt att vara ensam enastående mamma alla gånger.

Jag får dra två olika subteser från denna utläggning antingen;

a) Jag har drabbads av pre-demens och kommer snart blomma ut i ren Altzheimers.

b) Jag har alldeles för mycket att komma ihåg för att kunna hålla allt i huvudet och därför blir det konflikt mellan mjuk- och hårdvara.

I vilket fall som helst är det nu snart dags att göra några välbehövliga förändringar av vardagen för att jag ska fungera lite bättre.

//Kraschmamman over and out!

1 kommentar:

Supermamsen Green World sa...

Du har mamma-damp helt enkelt och då är man som a.b.c tillsammans

Fniss