Translate

tisdag, januari 15, 2008

Sitter här och funderar.....




Det finns många saker att fundera på i livet. Just nu står jag i ett vägskäl och det ska jag säga det är inte alldeles lätt att befinna sig där jag är. Jag har att välja på att gå tillbaka i gamla hjulspår eller att bryta ny mark. Jag är både rädd och förväntansfull men jag känner ändå att det nog är dags att byta väg.

Jag har fått nog av att inte räknas, att man väljer bort mig och att folk försöker göra mig genomskinlig. Jag sätter stopp här. NEJ!

NEJ, tänk att jag kunde skriva det - då måste det vara ganska lätt att säga det också?! NEJ! - näe inget farligt hände. Ingen blixt eller kniv i ryggen eller annat hemskt hände mig för att jag sa NEJ. Det innebär alltså att jag får det... Vad skönt!

Jag är värdefull
Jag räknas
Jag finns
Jag duger
Det jag gör duger
Jag är en bra människa
INGEN får klampa på mig längre

NEJ!!!

Jag tänker inte tillåta detta längre - nu är det stopp!

//beslutsmamman

Inga kommentarer: