Translate

torsdag, februari 07, 2008

Första övningen med vik. körledare...

Vad ska man säga. Efter att ha varit en aning osmidig om andras prestationer av personen så var det ju en trevande öppning. Lättare att lägga ansvar och tvivel på andra än när man själv står där kanske med hela ansvaret.

Jag skulle aldrig klara av det ska sägas på en gång. Jag har inga sådana ambitioner heller och blir hellre ledd än leder kör. Däremot lämnar jag gärna förslag på låtar och hur jag känner att man skulle kunna göra. Jag tycker det är roligt att få ge uttryck för min kreativitet och lyssnar gärna på andras förslag, för tack och lov så kan jag inte allt och det finns så många begåvade människor att lära sig av.

Ja, annars var övningen kul med fyra nya och nygamla sångare och en uppgift som vi fick att skapa en sång av textrader från gospelsånger vi sjungit eller hört. Det var jättesvårt och jag hade svårt med koncentrationen då jag ville ha med vår nya körkompis in i gemenskapen och att hon kände sig sedd. Men en knackig sång med egen melodi utan några stämmor dock fick vi till... ingen gospelhit men det var i alla fall kul att testa på.

Kan ju bara bli bättre efter detta och vi har ju två veckor till nästa gång.

//sångarmamman

Inga kommentarer: