Translate

måndag, februari 04, 2008

Idag har det varit lite sådär lagom tråkigt...




...grått väder, inget särskilt som händer, nya räkningar i brevlådan, träningsvärk och handlat på Citygross och släpat hem det på bussen...

Fast jag klagar inte de här dagarna behövs de också. För som man sa till barnen när de var små;

- Hur ska ni annars förstå skillnaden när ni har roligt?

Det är ju faktiskt så det är. Vore du ledig hela tiden skulle du inte uppskatta din semester lika mycket, eller hur? Om du kunde köpa precis vad du ville ha i livet - skulle verkligen shoppingen vara lika rolig då - i längden?

Jag är nöjd med mitt liv som det är - visst saknar jag mannen i mitt liv och önskar att räkningarna magiskt kunde försvinna, vem vill inte det? Men mitt liv är rätt bra ändå.

Jag har tre underbara barn Jesper 18 år, Jonas 17 år och Johanna 13 år. Jag har två hundar, två tamråttor, vänner, en församling jag trivs med och i, jag sjunger den musik jag älskar mest i kör, jag har förmånen att arbeta frivilligt med små barn mellan 0 - 6 år och sjunger med dem och jag jobbar frivilligt i Sundsvall Dragons...

Förutom detta så är jag med i lovsångsteamet på Hagakyrkan och försöker att träna tre ggr/v på Helex i Sundsvall. Jag träffar och lär känna nya människor hela tiden och det är fantastiskt roligt.

Men jag saknar Honom och han kommer i år - det känner jag på mig. Vad det ska bli skönt - ni som känner mig vet ju vem han med stort H är *fniss* - suckar vällustigt...

Ja, livet är underbart som för övrigt är en alldeles fantastisk film om att kunna hitta guldkornen i en svår värld att hålla sig till för att överleva mentalt är nog en av de bästa jag någonsin sett. Den var tuff att se så det dröjer nog innnan jag orkar igen...



Ha det bäst!

//Gråvädermamman

Inga kommentarer: