Translate

tisdag, februari 12, 2008

Vilket fantastiskt väder...


Det är så vackert idag och luften är så klar. Himmelriket finns ibland närmre än man tror. Jag har njutit av solens värme på ansiktet och att andas in den lite torra, knastriga luften i lungorna. Det är verkligen en underbar upplevelse att få dra in luften, titta sig omkring, höra fåglarna och njuta av ögonblicket.


Jag är så tacksam att jag bor i ett land som är fredligt, där de flesta har tak över huvudet och de flesta har mat på bordet. Jag är tacksam att jag kan tycka att politiker är skrutt utan att åka in i fängelse eller bli mördad. Jag är tacksam över att sjukvården är i det närmaste fri och jag är tacksam för att skolan även om mycket kan bli bättre, ändå är gratis i vårt land.


Det finns mycket att vara tacksam över om man ger sig tid att jämföra med andra länder och andra människors livsvillkor.


Jag är också tacksam över att vårt dricksvatten inte är överklorerat och att det är så unikt gott i Sundsvall. Jag kan gå ut nästan vilken tid på dygnet som helst utan att riskera att bli skjuten, mördad eller våldtagen. Jag är tacksam att jag är Svensk på det viset.


Jag hoppas att det finns andra som kan vara tacksamma och stolta över vårt land och tänka: "Vad glad jag är att jag kan dela med mig av allt gott i vårt land till de som inte har samma förutsättningar för ett fredligt och ganska oförstört land som vår"


//svenskmamman

Inga kommentarer: