Translate

onsdag, mars 26, 2008

Efter jag hade haft Kyrkis idag...



... så var jag så slut att jag inte orkade andas nästan. Så jag gick ut med hundarna och lagade mat och stöp sedan i säng och sov tre timmar. Det är så sjukt jobbigt att bli så trött att det nästan smärtar att andas.

Jag är i det här skicket innan barnen får sommarlov numer varje år. Jag ligger nästan på randen av utbrändhet och tangerar gränsen hela tiden. Samtidigt som det blir allt ljusare och trevligare ute och kraven på mig själv stiger.

Såna dagar känner jag mig som jag skulle vilja byta plats med Ingemar i Norrlands Guld reklamen. Du vet den där kompisen säger att:

- Ingemar! Han vart beamad.
- Jaha - svarar kompisen - hoppas han får de' bra.

Jag skulle vilja skutta fram till det är klart besked om vi får åka till Clinica Vintersol på Teneriffa och jag behöver som förälder verkligen ett positivt svar nu. Jag behöver sol, värme och vila för att gaska upp mig själv igen. Jag behöver få åka tre veckor som anhörig till min dotter och bara få slappna av i förvissningen om att hon får bra omsorg, träning och upplevelser åtminstone en period av året.

Annars hoppas jag att sommaren blir varm,härlig och rätt torr. Förra sommaren var det så kallt att jag inte badade utomhus en enda gång. Det måste vara första gången sedan jag dök i en sjö en gång. Jag som alltid varit som en fisk i vattnet har inte ens badat utomhus. DET är galet.

Nu aka jag snart sova igen för jag är otroligt nog lika trött fortfarande. Jag är nog rätt slut i nerverna nu och det känns skönt att sommaren inte är mer än 2,5 månad bort i alla fall.

GÄÄÄÄSP!

//tröttochslutmamman

1 kommentar:

Supermamsen Green World sa...

Sova bär man annars dör man
Inte ska du ha dåligt samvete om du tar dig en lur ibland.
Du om någon har ju så många järn i elden .Tror fasiken det att du blir tröttis"

Tack för allt idag

KRAMIS