Translate

måndag, mars 31, 2008

Idag är jag min egen hjältinna...


... javisst, här är det rejäla svängningar. *fniss* Nej, men skämt å sido är jag nöjd med mig själv då jag fått bort den stora, hemska tvätthögen. Men puuh, vad det var jobbigt.

Bara sängkläder och badlakan var tre maskiner. Sedan var det sex maskiner tvätt av kläder. Det såg mörkt ut att ta sig igenom - men jag gjorde det. Med envishet och nattsudd så gick det.

Så nu har jag en massa yta i badrummet fritt så innan jag tar ett bad ikväll ska jag städa badrummet och kanske, bara kanske jag äntligen rensar hyllan med smycken, smink, toapapper och bomull, bindor - almost anything on!

Förutom att jag har otrolig värk i hela kroppen idag så känns det skönt att jag ändå har lite lust att fixa hemma. Mitt stora problem är att få till orken men när den blixtrar till är det bara till att försöka att åka med. Jag brukar trösta mig med att det är tur att jag inte är pedant för då skulle min sjukdom - fibromyalgi - vara ännu jobbigare att leva med. Visst vill jag ha ordning hemma som andra och viss ordning finns där och det är hyfsat rent. Men hyllan och borden brukar vara belamrade med grejor hos oss. Golven är också skapligt i ordning förutom Lacy's hundvalpar i form av hårtussar nu när hon fäller betydligt stör intrycket.

Så - dock med mina brister - så är jag ändå rätt nöjd med mig själv och den åtgärdade tvätten på det stora hela.

//fibromamman

Inga kommentarer: