Translate

måndag, maj 26, 2008

Mycket har hänt på ett par dagar nu...


Fick idag samtal från Socialtjänsten och Boavdelningen. Vi har fått hjälp av dem och får nu hyra lgh via dem i MittHem. Så jag hoppas att det blir flytt av i september någon gång. HURRA!

Jesper ska flytta till pappa i höst och kommer börja i Häverögymnasiets lärlingsutbildning. Det är också ett stort HURRA! Jag tror att det är bra för honom att komma bort från mig som har varit stora tryggheten så han kan känna sin egen styrka i sina egna vingar ett tag. Jag kommer att sakna min underbara, älskade son massor förstås men det är så viktigt att han kommer vidare i livet. Känns skönt att Håkan ska ta ansvar för Jespers situation med hans Aspergers också för då slipper jag dra huvudansvaret för även det i fortsättningen - det är i alla fall min förhoppning.

Så p g a detta har det varit lite tumultartat ett tag. Men mycket gott har nu kommit ur trägen och envis kamp.

Ge er aldrig - utan kämpa för era barn!

//Enastående mamma