Translate

torsdag, juli 03, 2008

Börjar bli lite nervös och pirrig inför morgondagen....


... kommer stämmorna att sitta, kommer jag komma ihåg när jag ska vara första och andra sopran och när i sången jag byter? Ola Salo verkar ju jättetrevlig och det ska bli roligt att sjunga med The Ark men samtidigt är det ju jättestort. Jag och min jättebra gospelkör sjunga med världsartister! Galet! Gäller att komma ihåg kameran, kåpan och andra attiraljer som behövs inför kvällen. Vi kommer stå längst bak på Stora Scenen och kommer förmodligen inte synas så bra. Man kan nog göra en riktig ödlemake-up typ Charlotte Perelli och ändå knappt synas imorrn. HIhihi!

Jag ska gå ut med min underbare pojkvän och äta middag efter vi övat och innan vi ska sjunga och det ska bli jättetrevligt. Jag har faktiskt aldrig ätit ute på Gatufesten tidigare. Hoppas det blir en trevlig upplevelse.

Jag ska upp och tvätta imorgon tidigt så jag ska snart sussa så jag orkar. Men jag har bara en rågad tvättunna så det går nog fort och lätt. Efter det ska jag vila lite igen och ta ett bad och förbereda mig för The Ark. Tur att jag är ledig imorgon så jag hinner fokusera på uppgiften. Även om vi faktiskt ska vara i bakgrunden så vill åtminstone jag försöka göra ett proffsigt intryck.

Jag är lite starstruck och kommer packa kameran och hoppas min cd kommer så jag kan få den signerad av killarna. Jag ska ta så många fotografier jag kan och kommer visa bilder från vår hemliga övningslokal och förhoppningsvis kanske man t o m blir fotograferad tillsammans med Ola Salo av någon vän?!

Rapporterar nog inte imorgon utan den kommer nog på lördag em kväll någon gång.

Gud välsigne The Ark, Spectra Gospel och alla mina vänner. Min familj förstås och min underbare pojkvän.

Jag har mycket att vara tacksam över och är det också.

//musikmamman

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

I och med att du skriver om The Ark - så är det många ark-fans som hittat hit.
Det ska bli spännande att se vad din kör och The Ark kan hitta på tillsammans. Förutsättningarna finna för en fantastisk show.

Unknown sa...

HEJ Nilla!

Ja, det är verkligen en härligt upplevelse tror jag. Bara att få sjunga sin favvo sång med gruppen - hur coolt är det? Sedan är det fyra låtar vi får vara med på t o m. Jättekul!

Vad roligt att ni har hittat hit - titta gärna in så ofta ni har lust. Jag försöker uppdatera sidan flera gånger dagligen.

//Enastående mamma