Translate

fredag, juli 25, 2008

Hello Kitty affären i Las Americas ska få ett besök av mig och min dotter ikväll.

Psst! Bilden går utmärkt att använda som skrivbordsunderlägg..

Igår var dagen fulltecknad med Playadag, tvätt av kläder och dessutom var vi ute och åt en himmelsk pizza tillsammans med en god vän. Därför blev det inget nytt inlägg igår - sorry!

Idag har jag läst ut ännu en bra bok av Nora Roberts - Dödlig årgång, som jag varmt kan rekommendera till andra kvinnliga läsare. Hoppsan varför mest kvinnliga läsare undrar ni - jo, den har lite intressant tantsnusk i så klart - hihihi! Men det är bara ca tio rader à 5 ggr i boken, resten handlar om en fascinerande mordgåta med härliga förvecklingar och en del rika människor och deras värld. Invävt i berättelsen finns också tre härliga kvinnor i tre olika generationer och deras förändring och om männen i deras liv. Det finns också en doft av företagsrätt, vinodling och fina etiketter på såväl människor som viner och druvsorter. Kan rekommendera denna för mig nya författarinna och hennes böcker till er som vil ha lite avkoppling i hammocken och en dos spänning på semestern.

Varför denna rubrik på detta inlägg då? Jo, jag och min fullständigt underbara dotter ska ikväll efter middagen ta oss ut och shoppa på denna underbara - visserligen en aning dyra - lilla butik och frossa i cyklar, pennor, väskor och smycken med Hello Kitty som motiv. Har tänkt att dottern ska få med sig något hem därifrån också.

Till lunch idag fick vi oxfilé, bèarnaisesås och jag åt massa härliga grönsaker till det. Ibland känns vissa fredagar oerhört lyxigare än andra. Hemma har jag maximalt råd med fläskfilé så detta känns oerhört lyxigt.

//Teneriffanjutar mamman

Inga kommentarer: