Translate

måndag, augusti 18, 2008

Idag är det en lite smått läskig dag för min del...


Jag ska till tandläkaren och operera in fyra titanskruvar så att jag kan tugga maten rätt igen.


Huuh, vad jag kommer bli fin så småningom men det är jätteläskigt att göra operationen tycker jag. Det är en ganska lång process innan allt är klart men i november så kommer jag ha ett ruskans vackert leende med mina nya tänder. Hurra!


Jag är lite stolt över mig själv faktiskt - jag vet att det är en synd - men faktiskt håller jag på att komma över den värsta tandläkarrädslan nu. Jag är så tacksam över att min äldsta son Jesper har engagerat sig så i mig att jag har vågat mig iväg.


Jag är också oerhört tacksam att jag får låna pengar av Handelsbanken för att kunna fixa detta. Annars hade jag fått vänta ännu något år innan det blev verklighet.


Hurra för Smile i Sundsvall för att ni har så bra tandläkare, proffsigt bemötande och stor empatisk förmåga. Det känns aldrig stressat när man är där och det är så skönt att ni verkligen tog min tandläkarskräck på allvar.


Vill be er som läser om en liten bön för att allt ska gå bra eller om ni inte tror på Gud som jag - håll en och annan tumme så blir jag så tacksam.


//tandfixarmamman