Translate

fredag, augusti 01, 2008

Semestermage?





Igår tog magsmärtorna fantastiska proportioner. Jag såg ut som jag var gravid i 8:e månaden och mådde fruktansvärt illa. Nu äter jag koltabletter och har så smått börja få en normal ämnesomsättning. Jag har mått illa och haft svårt med magen sedan tredje dagen vi kom hit - antagligen har det lurat hela tiden detta virus eftersom virusblåsorna i munnen varit talrika för att uttrycka sig en smula försiktigt. Men det övervägande intrycket är i alla fall att jag har mått mer bra än dåligt här.

Idag gjordes ett gångtest på min dotter och i jämförelse med det resultat hon fick hemma och det hon fick här så har sträckan fördubblats, smärtan minskat och glädjen tredubblats. Synnergieffekt är ett ord jag gillar. Hemma klarade hon tre hundra meter och nu idag klarade hon alltså drygt sex hundra meter där hon faktiskt t o m sprang 2,5 vändor!

Det var då nära att man började sitta och gråta av glädje som jag alltid känner för, de gånger hon klarar av att springa. Så idag är lyckan extra stor :-)

Så njut av era friska barn med spring i benen!

//Enastående mamma med ännu mer fantastiska barn