Translate

fredag, september 12, 2008

Kalla mig flitiga Lisa vet ja!


Idag har jag lagat ny fiskrätt efter nytt recept - blev riktigt mumma. Jag har städat hela lägenheten och nu tar jag mig an monstertvätthögen. Ser ut att hamna runt 11 - 12 maskiner. Massor är täcken, bäddmadrasser och andra sängkläder som behöver en omgång men någon gång måste det göras.

Idag känner jag mig rätt ok för den sakens skull.

Har dock suttit och räknat ut vad jag kommer ha att leva på nästa månad efter överraskningsräkningar och annat - jag kommer att landa på ungefär 400 kr vilket gör 13 kronor/dag! den här månaden. Hur ska man få det att gå ihop? Är riktigt orolig för det men å andra sidan vill jag verkligen betala räkningarna för att komma på rätt fot inför nästa månad då jag behöver köpa vinterdäck och fälgar till bilen.

Bidrag mottages tacksamt på min hemadress tack!

Jag får lämna det till Gud och se om han hittar på något smart för att hjälpa mig...

Flitiga Lisa - over and out!

2 kommentarer:

Supermamsen Green World sa...

Ut i skogen med dig och plocka bär och svamp -ladda frysen.naturen är full i godsaker nu "
Du kan få äpplen av mig och potatis som jag kan ta med mig till kyrkis
Har du bilen med dig ?

Unknown sa...

Japp! Har bilen med mig på tisdag.

//Harriet