Translate

söndag, september 14, 2008

Nu har jag våndats idag och kollat upp fakta...


Jag har faktiskt 17 middagar kvar i frysen blir alltså 13 till nästa period - så det ser ju hoppfullt ut ändå.

Handlar jag riktigt smart så kommer det att gå. Det gäller att handla typ 1 kg bacon för 59 kr - räcker till massor av måltider, ägg 24 pack * 2 = 50 kr, pasta i storpack 1 kg = 49 kr, höjdaren köttfärs ett tråg ca 115 kr = 273 kr. Den stora variationen får ju Johanna i skolan så länge.

Kommer att gå den här gången med. Sedan får man ju hoppas att reseersättningen jag ska fylla i blankett från min habiliteringsplats för hela sommaren - hoppas att de pengarna kommer snabbt - Försäkringskassan... ja, jag vet. Stor chans!

Bensinpengar får jag ju efter den 1:a i form av den skattefria reseersättningen för att jag är Johannas skolskjuts.

På något vis ordnar det sig alltid - och jag kan äta gröt - jag ger Johanna maten det har jag gjort förr och kan göra det igen.

//tror på min egen uppfinningsrikedom

1 kommentar:

SUNDSVALLS BLOGGEN sa...

Ät vegetarisk mat några gånger i veckan så kommer du ännu billigare undan .Kött kan man faktiskt utesluta då har du pengar över till annat gott.
Snart så kommer alla grönsaker bli super billiga.