Translate

måndag, oktober 06, 2008

Fick ett nödrop via mejl..

Hej Harriet!

Tänkte bara berätta att jag släppt en ny sajt. Annonskartan.se heter den, och är en sökmotor för lokala annonser. Sajten hämtar ungefär 1,2 miljoner annonser från Blocket, Tradera och Eniro, och sätter ut dem på en gemensam karta. Så att man kan söka efter prylar, till exempel en begagnad soffa, i sitt eget kvarter!

Göteborgsposten skrev i fredags att sajten är `betydligt lättare att hitta rätt med` än Blocket, Tradera och Eniro. Och Veckans Affärer på nätet skrev en artikel med rubriken `Snälla Blocket, stoppa inte Ted`. Faran för mig är att Blocket (som ägs av Schibstedt) eventuellt kommer att stämma mig. Men jag hoppas att de tycker att sajten tillför ett värde och väljer att inleda ett samarbete.

Just nu håller jag tummarna för att inflytelserika bloggare vill uttrycka sin support för Annonskartan. Jag tjänar inga pengar på sajten just nu, utan har gjort den främst för att jag tycker att lokala annonser är en bra grej.

Mer info om händelseutvecklingen finns på min blogg. :)

Hej!

Ted

Nya sajten: http://www.annonskartan.se
Min blogg: http://www.tedvalentin.com

Egen kommentar:

I ett land som vårat som ska vara fritt, pressfrihet och yttrandefrihet är det ganska konstigt att ett kreativt sinne som hans blir bestraffat istället för belönat. Jag tycker initiativet är bra och hurrar lite extra för Ted att allt kommer gå vägen.

Hejja annonskartan.se alla förenklingar som finns i världen är väl värda att anamma tycker jag. Webben kan vara nog så komplicerad ändå.

Inga kommentarer: