Translate

söndag, oktober 12, 2008

Grrrr....

Måste bara snabbt klaga ifrån mig på Försäkringskassan och lätta på bördan.

Fick hem besked om utbetalningen den 19:de och ser till min förskräckelse att jag bara får drygt hälften av pengarna jag ska ha den här månaden. De har inte handlagt Johannas ärende ännu avseende vårdbidraget som jag får varje månad. Jag måste ju söka om hennes vårdbidrag vart annat år trots att hon är kroniskt sjuk - helt galet - kronisk sjukdom innebär ju att man inte blir frisk.

Detta innebär ju i sin tur att jag kanske blir utan pengarna från Trygg Hansa också. Då står jag där med mer räkningar än pengar. Hur i allsindar gör man då?

Vad är det som händer nu? Jag blir galen... hur jag än sliter för att få det att gå ihop så strular alltid någonting. Jag får köra med sommardäck till i november och får .... jag vet inte.... jag ger upp snart. 1:an och 2:ans växel funkar inte heller... Grrrr...

Jag kommer alltså sitta där med en massa räkningar att föra över till nästa månad och jag som har planerat att starta med Mary Kay i november. Nu vet jag inte alls hur detta ska sluta.

Blir till att be Gud om en snabb och bra lösning.

HJÄLP!

//Harriet

Inga kommentarer: