Translate

torsdag, oktober 23, 2008

Nog är det konstigt allt...

Idag
För två år sedan

Jag vet ju att jag gått ned massa i vikt. Men usch hur jag upplever mig själv på foto. Jag känner mig som en elefant som försökt klämma mig in i några konstiga kläder för det mesta.

Jag inser ju att jag måste välja andra modeller på jackor i alla fall. Ser ju ut som storfågeln i Sesam för det mesta. Ojj, ojj. Det är inte kul att se sig själv på bild och känna sig så. Vilken tur att jag har börjat träna igen så att jag åtminstone känner att jag är aktiv. Det är verkligen konstigt hur man får en bild av sig själv när man tittar i spegeln och hur den ser ut i verkligheten när den reflekterats i ett kameraobjektiv.

Jag får nog ta mig en riktig funderare om jag ska ändra taktik eller hur jag ska göra för att sätta fart igen. Jag tror nog att det finns vissa hälsorisker med pojkvän också ;-) Knappast hans fel men man får ju tänka två extra varv innan man stoppar i sig samma som han gör. Jag jobbar ingalunda så hårt som han så jag kan helt enkelt inte äta som han gör.
Japp dax för att skärpa till sig igen... så är det. Var tvungen att ta fram ett gammalt foto för att se skillnaden. Nu känns det lite bättre.


Ha det bäst alla,

//Harriet

3 kommentarer:

Erika, Rallykantor sa...

Hariet, du är så FIN!! Hoppas C vet hur lycklig han är :o)

Kramis

Supermamsen Green World sa...

Sluta aldrig hoppas

Sluta aldrig be

Sluta aldrig drömma

Under kan ju ske

/ o visst har det skett med både det ena och det andra du är värd att vara mallgroda

Anonym sa...

Vilken stor skillnad & va duktig du har varit.:-)

/anna