Translate

torsdag, oktober 09, 2008

Tyvärr...










... så måste jag sälja lilla Lacy 1, 5 år ca då jag ska flytta ihop med min pojkvän snart. Hon är en hund jag köpt/räddat från Rumänien via Hundhjälpen. Hon är steriliserad, har hundpass, är chipmärkt och har utvecklats till en härligt social hund. Hon älskar att lära sig nya saker och hon motiveras allra bäst av mat.


Lacy är en tjej som är en smula reserverad när hon träffar människor för första gången men hon är samtidigt väldigt intresserad och smyger sig fram liksom i förbigående och nosar på främlingen. Hon är lite vaktig ibland och skäller när det kommer nya människor till dörren. Ett bra alarm med andra ord :-)


Lacy gillar att springa fort, fort och jag ser att hon har en talang för att valla. Hon älskar att vara ute länge och springer gärna mycket då. Hon kommer när man kallar och har aldrig stuckit när jag släppt henne någon gång.


Varför vill jag då/ måste jag göra mig av med henne då? Jo, min pojkvän har två barn som inte känner sig trygga med större hundar och när vi flyttar ihop så kommer det bli jobbigt för dem såklart. Det är en anledning.

Den andra anledningen är att hon inte är riktigt rumsren ännu och jag därför tror att det vore bra för henne att komma till någon stor gård - gärna där hon lär sig att valla och kommer i arbete på något sätt. Jag ser också att ni har god vana av hundar och att ni kommer ge henne kärleken hon behöver.


Hon är van vid barn, katter och har slutat vara rädd för män i kalsonger ;-)


Är du intresserad av hunden och är villig att ta över henne för 3 000 kronor hör av dig till mig på: hatta_2@msn.com

Inga kommentarer: